گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

ایزد رحمت نمود پس از نمودن قدرت*


سکانس اول : یک شروع هفته ی استثنایی (به همراه تعداد قابل ملاحظه ای شانس!!!)

شنبه صبح ساعت 8 کلاس روش تولید داشتم و به امید این که خودم با ماشین دانشگاه میرم، به هر زور و زحمتی که بود، تازه ساعت 8 از خونه اومدم بیرون. رو حساب این که یه ربع دیگه دانشگاه خواهم بود، سوار ماشین شدم و سر کوچه که رسیدم و می خواستم دست راست بپیچم که احساس کردم یه صدایی اومد و ماشین عوض پیچیدن به سمت راست، مستقیم رفت وسط تقاطع. تازه دو زاریم افتاد که فرمون ماشین از جاش در رفته ؛ هر چی میچرخوندم فایده ای نداشت و اصلا چرخ ها حرکت نمی کردند. خلاصه منِ از آن جهان اومده بالاخره مجبور شدم دنده عقب کوچه رو برگردم و بعد از کلی کلنجار رفتن ماشین رو گذاشتم خونه و خودم اومدم دانشگاه. خدا رحمت کرد که تو بزرگراه یا خیابون اصلی این اتفاق نیفتاد وگرنه الان اینجا نبودم و فردا باید میومدید حلوامو می خوردید!!!

ساعت هشت و چهل دقیقه بود که رسیدم سر کلاس. تا نشستم، الفی (شما بخونیدAlphi ) میگه: چرا نیومدی ثبت نام ، درس تحلیل سیستم پر شده، مهدی میگه در عرض ده دقیقه ظرفیت کلاس پر شده ( به قولی 100 نفر) تازه فهمیدم که من خودِ نعل اسبم از بس که شانسم خوبه!!! حواسم نبوده که امروز، روز حذف و اضافه است و  چون ثبت نام هم اینترنتی بوده، خلاصه این بلا سرم اومده (آخه این درس تحلیل سیستم رو یه استاد توپ – یعنی رییس دانشکده مدیریت -  این ترم ارایه مده که ترم بعد هم نیست و هم این که بعد از کلی دوندگی و امضا جمع کردن، تونستیم دانشکده رو متقاعد کنیم که این استاد ف این درس رو ارایه کنه چون رییس دانشکده با این استاد لج هستند و ....) . اسمم رو توی لیست حضور و غیاب کلاس نوشتم و  در یه فرصت مناسب که استاد روش به تخته بود، جیم زدم و رفتم سایت دانشکده تا ببینم بالاخره چه گِلی باید به سرم بگیرم! رفتم و پشت یه کامپیوتر نشستم و user و password رو وارد کردم و بعد از 90 و اندی بار login کردن، تونستم وارد قسمت ثبت نام شبکه بشم (یعنی همون http://edu.sharif.edu) تحلیل سیستم  که پر شده بود و از اونجایی که من از صبح رو دور شانس آوردن بودم، درس علم مواد هم پر شده بود و نتونستم این درس رو هم بگیرم !!!

ساعت 10 تا 12 هم رفتم سر کلاس کیفیت. بعد از کلاس ، امیرحسین رو دیدم. گفت که ساعت ده و نیم،  10 نفر به ظرفیت تحلیل سیستم اضافه کرده اند که همون لحظه هم پر شده. خوب نعل اسب که میگن، همینه !

 

سکانس دوم : زندگی شیرین میشود!!!( به قولی : از این ستون تا اون ستون فرجه)

رفتم سایت. الفی رو دیدم. گفت که ساعت ده و نیم که 10 تا به ظرفیت کلاس تحلیل سیستم اضافه کرده اند، تو سایت بوده و چون user و password من رو میدونسته و بجای من login کرده و این درس رو برام گرفته (خدا از برادری کمت نکنه، الفی!!!) تازه یه نفر رو هم پیدا کرده بود که میخواست درس علم مواد - که گرفته بود – حذف کنه. در همین اثنا دوباره login کردم، همین جوری کد درس علم مواد رو وارد کردم، با کمال تعجب دیدم که این درس رو هم جزئ دروس گرفته شده ی من حساب کرد. کاشف به عمل اومد که 10 نفر هم به ظرفیت این کلاس اضافه کرده اند.

 

نتیجه اخلاقی :

 - همیشه صبح روز واحدگیری یا حذف و اضافه، اگر می خواهید با ماشین خودتون دانشگاه برید،فرمون رو چک کنید !

- اصلاً چه معنی داره آدم روز حذف و اضافه ( که بعد از روز تولد و ازدواج و مرگ آدم برای دانشجو جماعت مهمه) با وسیله نقیله شخصی ،دانشگاه بره!

- مثبت بودن هم حدی داره ! آدم که روز حذف و اضافه سر کلاس درس نمیره (حتی در دانشگاه شریف)! (حیف که بعد از شش ترم بودن در این دانشگاه تازه به این مطلب رسیده ام)

- همتون برید و یه دوست خوب مثل الفی پیدا کنید!

- اگر دو بار شانس اوردید، بدونید که بار سوم هم شانس میارید!

- user و password تون رو به یکی از دوستان مورد اعتمادتون بگید (برای روز مبادا)

- صد رحمت به همون سیستم سنتی ثبت نام و همون کاغذبازی ها و پیچوندن استاد راهنما موقع واحد گرفتن (البته اگه استاد راهنماتون رییس دانشکده باشه، این مطلب رو بهتر درک می کنید)
اگر توی دانشگاه شریف
درس بخونید، بهتر می تونید این نتایج اخلاقی رو درک کنید!!!

* این جمله برگرفته از تاریخ بیهقی است نه از خودم!!!

نظرات 7 + ارسال نظر
نگین یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:33 ق.ظ http://yejoraee

وبلاگ خوبی دارید - موفق باشید

داستان‌گو یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:44 ق.ظ http://Dastangooo.blogsky.com

بد نبود/.

Hossein یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 03:08 ق.ظ http://MyStargazing.blogspot.com

Cool! I really enjoyed your writing style. That's excellent.Keep it up! bye

سجاد یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:15 ق.ظ http://safirnoor.blogspot.com

سلام. میای اون دوست خوب من بشی؟ ؛)

نگین یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 09:49 ب.ظ http://yejoraee

سلام:
آخه شما که نمی دونین
می تونست زندگی من قد عمر گل نباشه
غمی دنیامو نگیره آرزوهامو نپاشه
زوده پائیزمو دیدن اما رفتم دیگه بر باد
دیگه آخرای قصه است سبزی قصمو نبر از یاد
همیشه آبی باشید

صادق دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام
زندگی همیشه دوروی شیرین وتلخ دارد.
و این باراین دوچه زوددرکنارهم قرارگرفته بودند.
موفق

الهام دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 09:48 ق.ظ

خوسحالم اینقدر شانس اوردی. موفق باشی لوک خوش شانش نه ببخشید صادق خوش شانس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد