گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

بایدِ بودنت! باش!

مادران دریادل
 

مادران دریادل

کودکان را

بر تخته‌پاره‌ای رها در طوفان

می‌زایند

úúú

کودکان دریازاد

در هیبت موج و حیرت مادران

بر پشت نهنگ می نشینند

 ((عمران صلاحی))

 

از بازی با کلمات  و عبارات بدم میاد وقتی که راحت میتونم بگم «دوستت دارم» و «محو توام»؛ تویی که من میوه‌ی زندگی توام. آره محو توام؛ تویی که با دیدن محبت‌هات و فداکاری‌هات در بشر بودنت شک کردم؛ نتونستم بگم فرشته‌ای چون فرشته بدون اختیار و فکر عمل میکنه ولی تو میدونستی و میدونی که چیکار داری میکنی، دانسته اون همه سختی رو به خودت دادی تا من به بار بشینم ، مثل بقیه‌ی آدم‌ها هم نیستی که کارهات و محبت‌هات رو با حساب و کتاب انجام بدی، همه کارهات رو بدون كوچكترين چشم‌داشتی انجام میدی؛ آره! فقط با يه اسم ميتونم صدات كنم: مادر!

اگر این دنیای هزار رنگ آدم رو از «بودن» پشیمون میکنه، حضور کسی مثل تو میتونه این باور رو کمرنگ کنه، میتونه آدم رو امیدوار نگهداره! وقتی که خسته از هر مسئله‌ای برمی‌گردم خونه، فقط وجود توئه که باعث میشه که برام خونه با بیرون یه فرقی داشته باشه، اون موقع هست که خونه برام میشه یه جایی برای آروم گرفتن. به خاطر همینه که اگر خستگی یا دغدغه ای هم باشه وقتی دارم از در میام تو، همه‌ش رو همون بیرون در میذارم چون میدونم وقتی که تو باشی، دیگه جایی برای اون دغدغه‌ها و خستگی‌ها باقی نمیمونه! اما امان از اون روزایی که خونه نیستی ... وقتی میام خونه و میبینم نیستی، چقدر دل دل می کنم تا بیای! چند دفعه تا پشت پنجره میرم و بیرون رو نگاه میکنم!

اگر نبود وجود تو، یقین داشتم که «خوب» بودن و «خوب» موندن فقط یه خواب و خیاله، یه وهم! که فقط به درد کتاب های داستان میخوره!

 

حضور تو، احساس ناب «بودن» است که روح مرا به آسمان‌ها عروج می‌دهد.*

 

پس، بایدِ بودنت! باش! 

* این جمله رو از یکی از دوستان شنيده‌ام.

نظرات 7 + ارسال نظر
خودم یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:14 ق.ظ

صمیمی روان و زیبا نوشتی خیلی خوبه....حتما بده مادرت هم بخونه...

ممنون از لطفتون! فقط چرا بدون اسم ؟!!!

فرهاد یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:54 ق.ظ http://MalcolmX.persianblog.com

سلام!

مادر خوبم٬ دوست دارم؛ n تا! n میل می‌کند به سمت بی‌نهایت!!!

در ضمن آقا صادق لطفاً از طرف من به مادرتون خیلی تبریک بگید. هم برای این روز٬ هم برای زن (خانم) بودن٬ هم برای مادر بودن٬ هم برای ... . و هم برای اینکه فرزندی مثل شما دارند و تونستند یک چنین ... . گرچه وظیفم بود خودم امروز تماس می‌گرفتم. خدا ایشون رو برای شما و شما رو برای ... نگه داره!

موید و موفق باشید!
خدانگهدار!

فرهاد جان! ممنون از این همه لطفت!پسر تو چقدر با ادبی!!!
وقتی یه مدت خونه‌مون زنگ نمی‌زنی، مادرم میگه اون دوست مودبت مدتیه که زنگ نمیزنه؟!!
خلاصه تو رو مادرم به ادبت میشناسه!

باران یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:22 ق.ظ

باید بودن تو باش !
هی نگو سفر ، محاله ...
...
تو نباشی کی بگیره خستگی رو از تن من ؟

پیدا شو که می‌ترسم
از بستر بی قصه
پیدا شو نفس برده
می‌ترسه ازت غصه
بی‌وقفه‌ترین عاشق
موندم که تو پیدا شی
بی تو همه چی تلخه
باید که تو هم باشی
...

[ بدون نام ] یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 02:09 ب.ظ http://cobra3.blogsky.com

به قول سهراب:
مادری دارم بهتر از برگ درخت....خیلی قشنگ نوشتی صادق خیلی قشنگ . خوش به حال مادرت که پسری با این همه احساسهای ناب داره...

ممنون از لطف تو ...

مار کو پلو دوشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 05:03 ب.ظ http://www.marko-poloo.persianblog.com/

سلام مهندس ـ طبق آخرین اخبار واصله با کمال تاسف و تاثر پروژه مفتوحه بعداز هفته ها کار کار کارشناسی مجدانه درآخرین لحظات بدلایلی که بعدا گفته خواهد شکست خورد! ( رجوع شود به شیعه علوی وصفوی دکتر شهید علی شریعتی )

امان از جهل مردم! درکت میکنم!!!

سجاد سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:50 ق.ظ http://paknevis.com/weblog

سلام. یادت باشه خودت گفتی بازی بسه؛ پس من محو توام :))

یادم باشه
یادت باشه ...

بارکد سه‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام..خیلی خوشل بود..بخدا خوندما:))...
از اون حرف نیچه هم که نوشته بودی خوشم اومد...یه روز با رعایت کپی رایت می نویسمش اونورا:) ..

لازم نیست کپی رایت رو رعایت کنی. فقط گوینده‌ش رو ذکر کنی، کافیه :))...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد