گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

چه کسی ... ؟

در شب سرد زمستانی  کوره

در شب سرد زمستانی
کوره‌ی خورشید هم، چون کوره‌ی گرم چراغ من نمی‌سوزد
و به مانند چراغ من
                         نه می‌افروزد چراغی هیچ،
                         نه فرو بسته به یخ، ماهی که از بالا می‌افروزد.

من چراغم را در آمد_رفتن همسایه‌ام افروختم در یک شب تاریک
و شب سرد زمستان بود،
باد می پیچد با کاج
در میان کومه‌ ها خاموش
گم شده او از من جدا زین جاده‌ی باریک
و هنوزم قصه در یاد است


وین سخن آویزه‌ی لب :
                               
که می‌افروزد؟
                               
که می‌سوزد؟
                               
چه کسی این قصه را در دل می‌اندوزد؟
 


در شب سرد زمستانی
کوره‌ی خورشید هم، چون
کوره‌ي گرم چراغ نمی‌سوزد ...

 

«نیما یوشیج»

نظرات 2 + ارسال نظر
سجاد شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:16 ب.ظ http://paknevis.com/weblog

سلام.
در شب سرد زمستانی؛ دلم حتی ندارد شعله ای شمعی؛ که تا از سردی سو سوی نا امیدیم کاهد...
می دونی که آدم شعر بخواهد بگه باید تریپ غصه بیاد :)

ـــــــــ** شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 07:06 ب.ظ http://www.breakdown.blogsky.com

sher haye nima ba inke shayad hamashoon taghriban ye chizo migan..amma tarxe bayaneshoon inghadr jadide ke adam az har kodoom jodagane lezzat mibare..entekhabet kheily beja bood.shere ghashangie...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد