گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

کوچک‌ترین دانه ذرت

New Page 1

   در کوره‌راه روستا، به گدايی از دری به دری ديگر رفته بودم، که ارابه طلايی تو چون رويايی سخاوتمند در دور دست پديدار شد،  و در شگفت شدم که اين شاه شاهان کيست!

 

   امیدوارم شدم و گمان کردم که روزهاي شومم به پايان رسيده‌اند. ايستادم و منتظر ماندم که بی درخواست، صدقات داده شود و ثروت در همه سو بر خاک و خاشاک بگسترد.

 

   ارابه در برابر من ايستاد. نگاهت بر من افتاد و با لبخندی پياده شدی. احساس کردم که سرانجام اقبال زندگي‌ام به من روی آورده است. آن گاه دست راستت را دراز کردی و گفتی: «تو چه داری که به من بدهی؟»

 

   آه! که چه مزاح شاهانه‌ای بود که دستت را برای گدايی به طرف بي‌نوايی دراز کنی! مغشوش و مردد ماندم و سپس به آرامی از خورجينم، ناچيزترين و کوچک‌ترين دانه ذرت را برداشتم و به تو دادم.

 

   چقدر حيرت کردم وقتی در پايان روز خورجينم را بر زمين خالی کردم و ناچيزترين دانه‌ی کوچک طلا را بر پشته‌ای حقير يافتم! به تلخی گريستم و آرزو کردم که کاش دل آن را داشتم تا همه چيزم را به تو می‌دادم.

 

(قلب خدا / نیایش‌های «رابیند رانات تاگور»)

 


*به مناسبت شروع ماه بازگشت و آشتی و رفاقت با بهترین و قدیمی ترین رفیق ...

نظرات 11 + ارسال نظر
باران شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:23 ق.ظ

برای ستاره ی پایین نوشتتون :

آفریدگار من
رهایم کن تا آزاد و سبک بار
از راه تنگ رهایی ، رجعتی دوباره به سویت آغاز کنم !


لرمانتف

حسین شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:07 ب.ظ

...
من هنوز بخاطر خبری که چند لحظه پیش شنیدم از خودت در حال تبریک گفتنم !! .. :)

فرهاد محیط یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:56 ق.ظ

آقا خیلی زیبا بود دعا کنین

تراو یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:44 ق.ظ

پشت هیچستان جایی هست...

نرگس یکشنبه 17 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:50 ب.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

خیلی خیلی زیبا بود..خوش بحال دوستتون... فکر کنم میدونه هر از گاهی اگه این اتفاقات بیفته اخرش از این متنهای خوشگل براش مینویسید خوب منم بودم هی یه کاری میکردم که آخرش آشتی کنان باشی...دی:)))) ولی بیشوخی خیلی خیلی قشنگ بود و به خاطر اینهمه صداقت بهتون تبریک میگم گاهی فکر میکنم اسامی چقدر خوب به شخصیت انسانها نزدیکند...

ع.ش.ق سه‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:10 ق.ظ http://einshinghaf.persianblog.com

به قول گفتنی: بوی گندم مال من٬ هر چی که دارم مال تو :)

حسین وهابی پنج‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:31 ب.ظ

تبریکات صمیمانه ی منو بپذیر .
بابت آشتی با قدیمی ترین رفیق .
و بابت رفیق و همسفر جدیدت !

سیما جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:30 ق.ظ http://www.sangdelan.blogfa.com

سلام خیلی وبلاگ جالبی بود
امیدوارم بهتر از این هم بشه

خواستی به من یه سربزن
خوشحال می شم

صبا جمعه 22 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:21 ب.ظ http://saba20.persianblog.com

سلام ... نماز روزه هات قبول درگاه حق...

منصور شنبه 23 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:21 ق.ظ http://toranj.blogsky.com

قبول باشه

صادق شنبه 23 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:00 ق.ظ

سلام صادق جون
مثل همیشه خیلی زیبا بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد