گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

گاهی به آسمان نگاه کن

آن قدر تشنه هستم که فرصت یکی شدن به قطره های باران نمی دهم . (پرویز شاپور)

سبزه ها رو دریاب!

امروز رفته بودم بهشت زهرا (مراسم چهلم مادر بزرگم).بعد از مراسم با دو سه تا از آشنایان رفتم قطعه هنرمندان. روی سنگ قبر فریدون مشیری شعری از خودش رو نوشته بودند :

سفر تن را تا خاک تماشا کردی؛
سفر جان را از خاک به افلاک ببین.
گر مرا می جویی،
سبزه ها را دریاب!
با درختان بنشین.

-------------

مطلب بعد هم این که فردا - ۲۵ بهمن - روز ولنتاین هست.راستی می دونید تاریخچه ولنتاین چی هست؟!!!

تاریخچه روز والنتاین- والهه قدیس این روزخاص- درپرده ای از ابهام فرو رفته است. تنها همین قدر می دانیم که ماه فوریه از گذشته های دور، ماه مهرورزی وتحقق عشق بوده است. همچنین می دانیم که روز سنت والنتاین بقایایی مشترک از آیین رایج در میان مسیحیان و رومیان باستان است.

   به راستی سنت والنتاین چه کسی بودو چه اتفاقاتی برایش افتاده که روزخاصی را درتاریخ  به خوداختصاص داده است؟ امروزه کلیسای کاتولیک از سه قدیس یاد می کندکه همگی والنتاین نام دارند و هرسه نفر آنها شهید عشق و محبت هستند.

   یکی از افسانه ها حاکی از آن است که والنتاین که در قرن سوم میلادی و در روم باستان زندگی می کرده است، هنگامی که امپراتورکلادیوس دومبه این نتیجه می رسدکه سربازان مجرد در مقایسه با سربازان متاهل باکفایت تر و  قدرتمندتر هستند، ازدواج مردان را غیرقانونی  اعلام می کند تا بدین ترتیب  بر تعداد سربازانش افزوده  شود. والنتاین، که این حکم را بسیار ناعادلانه می داند، از فرمان کلادیوس سرپیچی می کند و مردان و زنان  جوان را در خفا به عقد یکدیگر در می آورد.  هنگامی که کلادیوس از این عمل والنتاین آگاه می شود، وی را  به مرگ محکوم می کند.عده ای دیگر می گویندکه علت کشته شدن والنتاین تلاش وی برای فراری دادن آن عده ازمسیحیانی بود که در زندان های روم اسیر بودند و به شدت مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می گرفتند.

   براساس یکی دیگراز افسانه ها، والنتاین خودش اولین"هدیه والنتاین" را برای معشوقش می فرستد. می گویند هنگامی که والنتاین در بند بوده، دلداده دختر جوانی می شود که بنا به روایتی دختر زندانبان آن زندان بوده است. پیش از مرگش، نامه ای برای آن دخترنوشته ودرپایان چنین امضا می کند: "والنتاین تو" و این عبارتی است که  امروزه  نیز در پایان برخی نامه ها  به  چشم می خورد. همان طور که گفته  شد اگر چه حقیقت  وجودی والنتاین همچنان در پرده ای از ابهام فرو رفته است، در تمامی افسانه ها شاهد هستیم که والنتاین پیکره و در حقیقت نمادی از همدلی ، دلسوزی و از همه مهمتر عشق است.


برای ادامه می تونید فایل زیر رو دانلود کنید و بخونید :
Valentine Day.PDF

در ضمن این دو تا آدرس رو هم برید ببینید (سفیر نور به من معرفی کرده و فکر کنم شما هم خوشتون بیاد)
http://www.dwd.hu
http://www.ntu.edu.sg/home2002/a0207719a/valentine.html

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 04:33 ب.ظ http://b4u.blogsky.com

سلام واقعا اطلاعات خوبی بود و من اصلا راجع به والنتاین نمیدونستم
مرسی
موفق باشی

سجاد جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 04:41 ب.ظ http://safirnoor.blogspot.com

سبزه ها را دریاب؛ بادرختان بنشین؛ (زیر سایه تا ابد)

مریم جمعه 24 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 05:03 ب.ظ http://marmar.blogsky.com//

سلام :) خیلی جالب بود ...راستش من برام هیچوقت ولنتاین مهم نبوده چون بعضی ها خیلی شورش رو در میارن....ولی تاریخش جالبه :)

الهام شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 04:54 ب.ظ

خوب بود.تغییراتی دیده می شه.نه!
خودت هم حس می کنی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد